Jaguar

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Jaguar ) przyciemnianie szyb w jaguarze



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum JAGUAR Forum Strona Główna -> ( Jaguar ) Tuning
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mobile_tinting

Czytelnik



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Śrem
Posiadane auto: fiat coupe 16v 2,0 turbo
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 04 Maj 2009, 10:44
Temat postu:

przyciemnianie szyb w jaguarze


Witam
Przyciemnianie szyb t jakby mój zawód, więc podzielę sie tym co wiem
- szyby czołowej nie wolno oklejać wcale a wcale
-przednie drzwi - po ofoliowaniu muszą mieć transparencję minmum 70%, mniejsza to już ryzyko właściciela. Z folii barwionych do montażu ISiC dopuścił NR Supreme 70 i UP75 - obie folie Bruxsafolu, poza tym dopuszczone są folie bezbarwne 4mil innych producentów.
- tylne drzwi i tył samochodu mogą mieć mniejszą przejrzystość niż 70%
- folie muszą być przebadane i dopuszczone przez ISiC
- warsztat który je instaluje musi być zarejestrowany w ISiC i posiadać swój nr homologacji
- szyby przyciemnione muszą zostać oznakowane nr-em homologacyjnym warsztatu (43RXXXXISiC) a właściciel musi otrzymać dokument identyfikacyjny folii z danymi zakładu i swojego samochodu dla przedstawiania odpowiednim organom kontroli (policja, diagnosta, rzeczoznawca itp)
- foli nie można zakładać sobie samemu
- na rynku dostępne są następujące folie:
--- zestawy do samodzielnego montażu dostępne w sklepach motoryzacyjnych, marketach - są barwione w kleju, nie posiadają zanezpieczenia antyzarysowaniowego (HC lub SR), mogą wydzielać zapachy, ogólnie uważam, że należy trzymać je zdala od samochodów
--- zestawy foliatecu - bardzo przyzwoite folie, bardzo drogie (za taką cenę znam lepsze). Ich zaletą jest bardzo duża gama kolorów i odcieni, marka dobrze znana. Wadą jest przede wszystkim cena.
---- folie profesjonalne dostępne zasadniczo tylko dla warsztatów. I tu podzieliłbym ja na trzy grupy
1- kiepskie - niewiadomego pochodzenia, dla których marka tworzona jest na miejscu w naszym kraju (w innych krajach nie występują). Ich jedyną zaletą jest niska cena, poza tym tylko kłopoty
2- dobre - produkowane głównie w USA. Średnia cena, duża trwałość, dobre parametry. Wadą jest niestabilność koloru
3 - ekstraliga- tu w zasadzie znam dwie marki dostępne na naszym rynku: Llumar i Bruxsafol (czyli SolarGard). Decydując się na te folie trzeba trochę więcej zapłaćić. Zalety to najlepsze parametry filtrów UV i IR, największa żywotność i stabilność koloru.

Stabilność koloru jest dość istotna. Czasami np po wymianie szyby trzeba ją ponownie ofoliować i dobrze, żeby folia wyglądała tak samo jak na pozostałych szybach. takie warunki spełnają tylko folie z grupy 3.

Szczególnie ciekawą folią jest UP75. Jest to folia typowo termoizolacyjna. Przy minimalnym przyciemnieniu niweluje ponad 85% IR. To ewenement wśród wszystkich znanych mi folii. niestety za tym idzie kosmiczna cena. Ale niektórych i ona nie zniechęca.

Podsumowując:
- dowiedz się jakimi foliami dysponuje wykonawca i zastanów się, czy daje ci to, czego oczekujesz
- dowiedz się, czy zakład ma uprawnienia do montażu i rządaj dokumentu identyfikacyjnego po montażu
- nie wybieraj ofert patrząc na cenę, prawda jest taka, że jakość ma swoją cenę
- pierwsze dni, miesiące po montażu wszystkie folie wyglądają dobrze, zastanó się jak długo chcesz się nimi cieszyć i czy jak szyby zaczną robić się fioletowe będziesz ciszyć sie dalej.
- nie ufaj w 100% zakładowi, zawsze sprawdź w internecie co wiadomo na temat folii, które ci proponuje i samego warsztatu

W razie jakiś pytań chętnie odpowiem (chociaż temat chyba tym postem wyczerpałem)
_________________
zabezpieczenia lakieru i przyciemnianie szyb - doradca techniczny
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum JAGUAR Forum Strona Główna -> ( Jaguar ) Tuning Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Jaguar ) Tuning


JaguarXF

76 000

2012r.

106 000 km

śląskie

JaguarXF

54 700

2013r.

195 700 km

mazowieckie

JaguarXF

49 900

2011r.

248 000 km

mazowieckie

JaguarXE

59 900

2015r.

200 000 km

śląskie

JaguarF-Pace

116 850

2018r.

151 500 km

wielkopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System